Monday 4 March 2013

Sindrom Kemalasan Melampau

assalamualaikum W.H.T

hey all !

First thing is dah lamaaaaa sangat aku tak update blog ni kan ? Almost 7 months ! Hikhik. Lately ni dapat sindrom kemalasan melampau. Bukan setakat malaih nak update blog, malaih makan, malaih minum, malaih study, malaih jalan, malaih duduk, malaih semua la. Malaih malaih malaih. Hehehe. And ni 1st entry for this year. Happy new year ! *tetibe*

Sepanjang tahun 2012, banyak sangat benda jadi. And satu benda yang paling tak boleh lupa, datuk kesayangan aku pulang ke rahmatullah pada 23 November 2012. Masa tu on the way nak pergi lab Anatomy and suddenly dapat call dari angah, tanya pasal makcik. So aku macam pelik, kenapa cari makcik tapi call aku. Then angah bagitahu, Tok Abah dah takde. Mase tu rasa macam shock gila-gila and sedih sangat. Tapi nak buat macamana kan, Allah lagi sayangkan arwah. Setiap yang hidup, pasti akan mati. Tok Abah is the best granny i've ever had. Semoga beliau ditempatkan dalam kalangan orang-orang beriman. Al-fatihah.

Tapi alhamdulillah, even sem lepas duk sedih-sedih, ade jugak berita happy.  Even usaha aku tak seberapa, tapi aku bersyukur dengan apa yang aku dapat. Memang sangat tak sangka, tapi Allah tu maha adil kan ? Lepas dapat berita sedih, ada jugak benda lain yang buat aku happy. Siap puasa nazar lagi. Hehehe

And now dah start sem baru. Dah masuk week 5 dah pun. Tapi aku ni still main-main. Study nak tak nak, assignment buat macam-macam tu je. Bila nak exam, baru lah kalut nak study, study last minute. Macamana nak score kalau malas sangat ? *lempang diri sendiri*. Nak buat macamana, sem ni rileks sangat so bertambah-tambah lah lemak kemalasan ni. Hmmm. Lepas ni nak kena motivate diri sendiri sebab midterm exam pun dah nak dekat. Lepas ni, mesti lagi busy. Tapi alhamdulillah jugak, nasib ade dia yang tolong nasihatkan  even aku ni jenis degil, tak nak dengar orang nasihat. At least, rasa malas tu berkurang 1%. Hahahah. Sorry lah ye. Ermmm, tu je la kot yang nak story-story hari ni. Lagipun sindrom kemalasan melampau tu dah mai dah.  Chow dulu okay ? Bye !




p/s : sindrom kemalasan ni agak-agak ape ubat dia ? Kahwin ? Kihkihkih

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.